FANDOM

Stargate: Revolution
Regisserad av

Martin Wood[1]

Skriven av

Brad Wright
Carl Binder

Skådespelare

Richard Dean Anderson som Jack O'Neill
Amanda Tapping som Samantha Carter
Christopher Judge som Teal'c
Michael Shanks som Daniel Jackson

Släppt datum

Hyllan obestämd tid

Kontinuitet

Sv.Stargate kanon

Stargate: Revolution,[2] tidigare känd som Projekt Terzo, var produktionen namnet på den tredje filmen baserad på Stargate SG-1 serie som hade aviserats av [[Joseph Mallozzi] ] på hans blogg.[3] Det skall skrivas av Brad Wright och Carl Binder, [4][5] och skulle ha riktats av Martin Wood. [1] En "preliminär slå bladet" har lagts ut av Carl Binder. Richard Dean Anderson, Amanda Tapping, Christopher Judge och Michael Shanks kommer stjärna i den här filmen.[6][7][8] Enligt Wright, skulle filmen ha centrerad på Jack O'Neill karaktär.[9] Claudia Black inte skulle ha avkastning som Vala Mal Doran[10] och Ben Browder och Beau Bridges inte närmade sig. Stargate Revolution har lagts på hyllan på obestämd tid.

Referenser

  1. 1,0 1,1 New Stargate movies finally ready to begin shooting?. scifiwire.com (September 10, 2009).
  2. Joseph Mallozzi (November 11, 2009). Tech Troubles x 2! Get your questions in for Adam-Troy Castro! Mailbag!. Wordpress.com. Retrieved on November 12, 2009.
  3. Joseph Mallozzi (2008). Chef Belcham at the Plate! Spinning Stargate: Universe Day #5! The Mailbag!. Wordpress.com. Retrieved on November 28, 2008.
  4. Joseph Mallozzi (2008). With Special Guest - Award-Winning Artist/Illustrator/Designer John Picacio. Wordpress.com. Retrieved on November 28, 2008.
  5. Joseph Mallozzi (2008). Me and Tokyo - It’s A Date!. Wordpress.com. Retrieved on November 28, 2008.
  6. David Read (2008). Wright: Stargate movies need O'Neill. Gateworld.net. Retrieved on November 28, 2008.
  7. DeeKayP (2008). Third SG-1 Movie Filming in January?. Stargate-sg1-solutions.com. Retrieved on November 28, 2008.
  8. Patrick Lee (2008). Tapping Still Does Stargate. Scifi.com. Retrieved on November 28, 2008.
  9. Read (May 12, 2008). Wright: Stargate movies need O'Neill. GateWorld.
  10. Mallozzi, Joseph (January 2, 2009). January 2, 2009: Brad Wright Answers Your Questions. josephmallozzi.wordpress.com.

Slumpartad wiki