FANDOM

South Park är en Tau'ri animerade serien. Serien är känd för sina roliga och rå stunder. Eli Wallace har minst en episod nerladdad på hans mobiltelefon. Efter ankomsten på Destiny, tillbringade han tid med Adam Brody, Lisa Park och Dale Volker tittar på samma episoden om och om igen. (SGU: "Only Run When Chased")

Bakom kulissernaRedigera

  • Tredelade South Park episod "Imaginationland", kraftigt referenser både Stargate serien och enhet själv. Under Kalla kriget den amerikanska regeringen byggde en dörr till fantasin i en "super hemligt" projekt som heter "Project Imagination Dörröppning", det byggdes för att bekämpa Ryssarna, men de var aldrig kunnat att få det att fungera. Portalen, som liknar en Stargate, aktiveras när fantasin sången sjungs i närheten av enheten. Senare ett team som leds av Kurt Russell skickades via portalen efter en terroristattack. Han valdes för att han var i "den där filmen som var ungefär som detta." Men till skillnad från vad som hände i filmen var Russell och laget våldtagen av onda Jul Critters. De refererar till scener också åtföljs av en poäng mycket lik huvudtemat Stargate.
  • South Park 200-episod, som Stargate SG-1s, är också titeln "200". Ungefär som SG-1 episod, är det mycket en episod för fansen, det petar roligt på sig själv och det finns flera hänvisningar till tidigare episoder och gags, inklusive återkomsten av 200 kändisar som bandet tillsammans stämma staden South Park.
  • Isaac Hayes spelar som Tolok i Stargate SG-1, synts som Chef i flera episoder fram hans avgång efter kontroversiella episoden "Trapped in the Closet", som gjorde narr av Scientologi (som Hayes var en anhängare).

Externa länkarRedigera

Slumpartad wiki