FANDOM

Sekkari03 (Venessa Conrad)

Vanessa Conrad, en människa som ser hallucination skapats av Sekkari AI.

"Ni måste förstå, jag är det sista hoppet för Sekkari folket."
—Vanessa Conrad

En Sekkari artificiell intelligens eller AI, var programmerad i varje av de många seed carrier. Dess syfte är att säkerställa Seed Carrier hittar en passande värld som att starta om Sekkari arten. Med hjälp av låga nivåer av strålning, A.I. kunde skanna medlemmar i Atlantis Expeditionen och förefaller dem i former som skulle hjälpa meddela dem om situationen. På grund av den unika karaktären av AIs metod för interaktion, är de tas former anses hallucinationer och kan bara ses av ett fåtal utvalda av Atlantis personal. (ATL: "Remnants")

Kända alias för A.I. Redigera

Vanessa ConradRedigera

"Jag är en fysisk manifestation av ditt undermedvetna romantiska och sexuella ideal."
"...Åh gud...
"
—A.I. och Richard P. Woolsey

Vanessa Conrad är AIs representation av Richard P. Woolseys önskningar i en person, både känslomässigt och sexuellt. Det föreföll honom som ett sätt att förstå den typ av människa han är, och om man skall lita på honom. Det försökte att förmedla vikten av situationen och vädjar till hans moraliska normer. Det hjälpte honom också att övervinna sina förpliktelser gentemot ITR och motsätta sig deras beslut att ha Shen Xiaoyi ersätta honom som befälhavare för Atlantis Expeditionen. På så motsatte han också Shen beslut att skörda information inom fröet bärare, vilket effektivt dödar den biologiska komponenter i pod och slutar allt hopp för Sekkari. Med AI hjälp, kunde han behålla sin position, och fröet transportören var kvar intakt och skickas med Apollo till en lämplig ny hemvärld.

Acastus KolyaRedigera

Remnants02

Studen innan John förlorar en hand.

"Menar du att jag plågade mig själv?"
"Du tortyrer dig själv varje dag, John.
"
—Sheppard och Kolya

A.I. valde form av Acastus Kolya och verkade John Sheppard som en representation av hans mörkaste rädslor. Eftersom A.I. kände John, en militär, var det största hotet mot framgång Sekkari uppdraget, tog det i form av Kolya, och andra Genii soldater, för att distrahera honom på fastlandet. Här är där A.I. var mest aktiva, ändra Johns uppfattning om en Puddle Jumper, och av sig själv. Först var John utslagen och bundet. Efter att ha släppt själv, fann han Pölhoppare system helt förstörda. Han var då återerövrades av Kolya, och torterades till den punkt där hans hand var avskurna att ge Genii tillgång Johns De gamla Teknologi Aktivering gen. Han flydde sedan en andra gång (med bara en hand) och efter att ha dödat ett par Genii, drevs av Kolya över kanten av en klippa. AI, ovillig att låta Johns falla till hans död, visade sig och det faktum att John vänstra hand aldrig var avskuren. Med båda händerna, kunde John dra sig i säkerhet. Eftersom A.I. bara har begränsad kontroll över hallucinationer av en person, hade John kontroll över inriktningen av allt som hänt, inklusive tortyr och borttagning av hans lem, hans mörkaste rädslor manifesterar sig. Allt detta var nödvändigt för att hålla John sinne aktiva eftersom AI är oförmögen att upprätthålla en statisk illusion för mycket tid.

Radek ZelenkaRedigera

"Jag undrar hur länge det varit där nere. Att tro att det skulle ha förblivit oupptäckta om vi inte hade har...bra jobb på omkonfigurering sensorerna."
"Tack. Bra jobbat på den vilda gissning.
"
— "A.I. Radek" and Rodney

A.I. valde form av Radek Zelenka och verkade Rodney McKay som en representation av hans ego. Den verkliga Zelenka var off-world vid den tiden, vid en diplomatisk händelse med Lt Donovans team. AI, i form av Zelenka, förklarade hans tidiga tillbaka till Rodney genom att berätta Donovan team hade lidit allvarliga allergiska reaktioner mot den mat som serveras till dem på planeten. Han syntes först Rodney för att säkerställa att Atlantis Expeditionen hittat seed carrier. Se till att stigande temperaturer under Atlantis betydde något, ville Zelenka att undersöka och kvarstod fram till Rodney överenskommits. I verkligheten, den A.I. var att se skannade Rodney havsbotten för att hitta fröet transportör. AI, i form av Zelenka, då säkerställt att Rodney skulle låsa upp hemligheter i baljan med stoppning hans ego, släppa subtila ledtrådar, och med honom fokusera på den på skärmen koder i stället för låga nivåer av strålning som avges från transportör.

LuthorRedigera

A.I. visades på Shen Xiaoyis laptop som en ITR representant heter Luthor. Han informerade Shen att hon inte längre fråga för Richard P. Woolsey ställning. Ovetande om att hon var vilseledd av AI, och istället låta James Coolidge för att ta ställning, bestämde hon sig för att ge Woolsey en glödande recension. Därmed säkerställa att han fortfarande chef för Atlantis Expeditionen.

Slumpartad wiki