FANDOM

Pod people
Pj2445.jpg
Samhällelig information
Art

Humanoid

Distinktion

Telepati

Hemvärld

PJ2-445

Språk

"Sång"

Allianser

Moodshroom

Av universum information
Första framträdande

One False Step

Pod people är en primitiv främmande ras från planeten PJ2-445.

BiologiRedigera

På utsidan verkar vara ganska mänskliga, men med en unik inre anatomi. De arten som inte har någon uppenbar än den en ovanligt sned "sång" som tycks korrelera med växter omkring dem. De inte använder gester eller kroppsspråk till relä idéer eller kommunicera på något sätt. Dr Jackson i hans ärlighet, uppgav sig ha mer framgångsrika samtal med hundar. Efter denna kommentar han medgav framträdanden arealuttag rasen var förmodligen mindre avancerade än Tau'ri.

Faktum är att de bokstavligen sprang från marken utvecklades inte från djur utan från floran av PJ2-445. De har inget namn för sig själva (även om själv styled humorister på Stargate Command har vidtagit för att kalla dem Pod people, på grund av deras ursprung) eftersom de inte har någon märkbar språk.

Härstammar från konstiga "moodshroom" av planeten Pod people har aldrig kommit bort från sina rötter. De håller fortfarande ett nära symbiotiskt förhållande med sina blommiga förfäder. Förvånande därför att Pod people inte har gått långt från sina förfäders hem eftersom det är enda regionen på planeten där moodshrooms växa. Även om det är möjligt att andra varelser lever bortom tusen kvadratkilometer eller så region omedelbart omkring Stargate, är det osannolikt omfattande spaning av SG team har avslöjat enda icke-kännande djurliv. En konkurrerande samhälle ytterligare om existerade på PJ2-445 Pod people skulle vara utsatta för erövring.

På grund av deras symbiotiska förhållande med moodshrooms är det inte förvånande att Pod people har en säsongsbetonad livscykel. Under vintern dvala tillsammans med moodshroom, begraver sig i sina lerhyddor för att hålla kylan och vägrar att växa fram till våren. Under våren och sommaren, är deras energi på sin höjd under hösten letargi börjar ställa i. Till skillnad från djur som de inte har något behov av att ekorre bort mat för vintern. De överlever inte på proteiner eller kolhydrater, men på solljus fotosyntes och vatten. Pod people har lite i vägen för formell social struktur. De äldsta leder andra följer. Det finns inga val eller kupper, det är helt enkelt en given och de vet inget annat sätt. Faktum är att de besitter en ofrivillig telepati som bildar en hive sinne. Äldste leder bara för att de är de starkaste sinnen. Denna telepati sträcker sig till och från lerhydda by till lerhydda byn, mycket som moodshroom rötter sträcker sig under jorden.

Några teorier om att de moodshrooms faktiskt stöd i dessa mentala länkar på något sätt, och är förmodligen ansluten till kollektiva omedvetenhet själva. Oavsett är det riktigt så Pod people omedelbart veta om någon av deras sort är i fara eller under stress någonstans inom sitt territorium.

Teknologiskt Pod people har liten men också ha lite behov. De skulptera sina hem av lera och de kupolformade strukturer hålls på plats av rötter av moodshrooms som sammanflätas att ge skydd åt sina ambulatorisk bröder. Leran härdar snabbt under solen bildar en permanent bostad. Varje by encompassess cirka 20 hyddor, bostäder 05:56 Pod människor styck. Alla sa det cirka 2.500 små byar utspridda om området.

På grund av sin fredliga natur Pod people skulle vara lätt för en Systemherre att erövra. Det är omöjligt att säga men hur väl de skulle anpassa sig till livet i Goa'uld välde. de har liten förståelse för begreppen slaveri, slaveri arbete eller bestraffning. Troligtvis på grund av ett sådant försök skulle vara Systemherre ifråga utplåna befolkningen efter bara några veckor, på grund av ren frustration. Om ett särskilt dekadent och patienten Systemherre lyckades tvinga Pod people i sång, kan en kör på sin tron ​​rum vara ganska en trofé. I annat fall skulle de vara ett effektivt sätt meningslöst att Goa'uld mer än ursäkt för ormarna att utplåna dem. Låtarna i Pod people har mindre läkande egenskaper. Som expanderar när flera Pod people sjunger unisont. Även detta kan vara en värdefull resurs men ingen är ännu medvetna om det inte ens Stargate Command.

Moodshroom sig till skillnad från Pod people är tanklösa växter. De håller upp sin sida av symbios inte av god vilja utan av naturen. De avger naturliga frekvensen som krävs för att upprätthålla en Pod people hälsa i gengäld, glad Pod people i toner och platser främjar moodshroom tillväxt. Effekterna av moodshrooms frekvens på djurlivet är dock inte så bra. Det gör dessa varelser irriterad och avbryter sömnmönster på en ständigt försämrad basis. Slutligen efter förlängd exponering ljudvågorna spräcka den mjuka vävnaden i och i närheten av örat, inklusive hjärnan själv. (RPG: "Stargate SG-1: Friends and Foes: Stargate Season Two")

Plantofpj2445.jpg

Plantan på PJ2-445.

Ändå invånarna varit nyfiken på SG-1 och deras rudimentära sätt inte lämpar sig för fientlighet. Faktum är att de var beredd att låta teamets hjälp när saker och ting började falla sönder.

De varelser är dolda av tjock, färg-liknande material de pryder hela sin kropp. En inre organ i bröstet var oidentifierbar av Dr Fraiser, men hon misstänkte att det var super-känsliga för subtila förändringar i ljudet. Ett ultraljud på en av de varelser skickas den till en panik.

Villiageofpj2445.jpg

Byn på PJ2-445.

När floran på PJ2-445 var störd av olyckan av en U.A.V., skador på plantan ändras planen över området för en radie av minst sex mil, "skada" humanoid varelser, vilket tvingar många att gå medvetslös. På grund av ett tjockt belagda måla över sina kroppar, SG-1 har inte kunnat fastställa huruvida de hade ett hjärtslag eller, för den delen, en puls.

Efter installation av ljud-teknologi med en väl hörbar modulering via ursprungliga ljudfil växterna och humanoider i ett symbiotiskt unisont, normaliserats. (SG1: "One False Step")

Kända Pod peopleRedigera

Slumpartad wiki