FANDOM

Pallan
Pallan
Biografisk information
Ras

Folket av P3X-289

Hemvärld

P3X-289

Kön

Man

Politisk information
Grad

Tekniker

Lojalitet

Evalla, Hans folk

Av universum information
Framträdanden

Revisions

Aktör

Christopher Heyerdahl

Pallan är en manlig människa från planeten P3X-289.

BiografiRedigera

Han har liten kunskap om den giftiga värld bortom kupolen. Länken hade berättat för honom om städer av stål och glas som en gång fanns. Pallan bodde med sin fru Evalla innan hon dog. Han övervakade dem underjordiska systemen som stöd både länken och kupolen på P3X-289.

Efter att länken beordrade Evalla att lämna kupolen för att bli dödad av den giftiga miljön utanför. Så gjorde länken en uppdatering så Pallan glömde bort Evalla. Och han hade upprätthållit 400 år av avvikelser i kupolens system. Pallan var ovetande att länken regelbundet uppdaterade hans minnen varje gång när det var en avvikelse, som vilket gjorde det omöjligt för han att inse att kupolen sakta höll på att kollapsa på grund av icke fungerade nätaggregat.

Länken gjorde en uppdatering och berättade att koppla sig från länken skulle leda till döden. Men Pallan blev chockad över att när Major Carter kopplade bort honom från länken och att han var han fortfarande vid liv. Så han arbetade flitigt med Carter att rätta till länken så att resten av invånarna så dem skulle kunna erkänna sanningen också.

Pallan bad Carter att berätta för honom om hans fru som han hade förlorat och som han inte kunde minnas. Han skickades till en annan planet med resten av sitt folk. (SG1: "Revisions")

Slumpartad wiki