FANDOM

Merell
Merell
Biografisk information
Ras

Hoffaner

Hemvärld

Hoff

Kön

Man

Död

2004

Politisk information
Lojalitet

Hoffaner

Av universum information
Framträdanden

Poisoning the Well

Aktör

Neil Maffin

Merell var en manlig Hoffaner från planeten Hoff. Major John Sheppards team första besök Hoff, visade att Hoffaner folket försökte att fullända en drog som skulle göra Wraith utfodring-processen värdelös. Merell kontaktades angående testning av drogen på grund av det faktum att han redan var obotligt sjuk. Efter en etisk samtal med Dr Carson Beckett och Hoffaner läkare, Perna om huruvida han skulle ge upp sitt liv, han så småningom frivilligt att vara den första försökspersonen att läkemedlet var används på, med hänvisning till hans resonemang vara bättring av Hoffaner folket fram till att de skulle förlora någonting om han dog tidigare under det här sättet hans död skulle ha betydelsen som det skulle ge dem möjlighet att fullända drogen för senare användning. Med den drog enligt effekt, gjordes Merell transporteras till den lokaliseringen av den infångade Wraith befälhavare, Steve. Som Steve gav Sheppard information om Wraith flotta platser, han belönades med Merells "besudlade" liv källa. Merell överlevde förfarandet, medan Steve var förgiftad och dödad.

Nästa dag dog Merell, hans dödsorsak enligt Beckett är en komplett respiratorisk sammanbrott. Även Perna antog detta berodde på hans tidigare sjukdom, död 50% av alla ympade som därefter bekräftade Becketts första prognos att det berodde på läkemedlet. Merell var alltså officiellt först med att ha dött av Hoffan läkemedlet. (ATL: "Poisoning the Well")

Slumpartad wiki