FANDOM

Fjärrkontroll flygare
EurondanPilotChair
Produktion information
Tillverkare

Eurondaner

Designer

Eurondaner

Tekniska specifikationer
Funktion

Styra skvadroner

Kontroll system

Neural gränssnitt

Kraftkälla

Tungt vatten

Användning
Anknytning

Eurondaner

"Du hittar vapensystem mest intuitiva. Handen kontrollerna är sekundära. Inriktning och vectoring uppstå som en följd av direkt neurala gränssnitt."
Farrell

Fjärrkontroll flygare, även känd som Aero-fighter vapensystem och Flyg fjärrkontroll, var en typ av teknologi som används av Eurondaner civilisation.

ÖversiktRedigera

Denna enhet liknade en vanlig stol med en människa eller nära människa sitter inuti maskinen. Där gled en styrning framför dem som gav dem manuell kontroll över en grupp av Aero-fighter. Detta var dock bara sekundärt som maskinen innehöll neural gränssnitt som tillät sina användare att mentalt styra skeppet med vilja.

Efter att ha tagit en plats i maskinen, sjönk ett grönt glas display i framför användaren och stolen själv tillbakalutad på plats. Den gröna skärmen fungerar som ett visuellt gränssnitt som omedelbart strålar en video av bildspråk som drönarna ser. En inriktning display finns som strålar in informationen i ögonen på användaren. Detta gjorde dem ett effektivt vapen som piloter kunde styra drönare från en bas via en fjärrförbindelse som minskar offer som drönarna är obemannade.

Vanligtvis var en formation av aero-drönare fighter kontrolleras av en enda pilot inuti stolen. Långvarig användning av enheten kan leda till allvarliga hjärnskador, men enstaka används ibland inte var skadligt.

HistoriaRedigera

EurondanPilotInterface

Kampen gränssnittet på skärmen mekanismen tillåter en användare att se vad drönare ser.

Eurondaner rasen gjort omfattande användning av dessa stolar med styrenheter används för att styra farkosten. Detta fungerade som den primära metoden genom vilken de kunde kämpa mot Breeder attacker mot deras underjordiska bas. Detta i kombination med sin sköld generator innebar att de kunde kämpa tillbaka mot offensiver mot deras bas.

Överste Jonathan J. O'Neill av Stargate Command använde sig av stolen som en del av en demonstration och använde aero-drönare att förstöra en fiende spaning drönare. Senare, när Eurondaner basen blev anfallen och med deras sköld försvagning, Överste O'Neill och Teal'c frivillig för att hjälpa dem i avvärja attacken. Efter att ha upptäckt den sanna naturen av Eurondaner kriget tog Överste O'Neill kunskaper i flera aero-drönare från pilotens stol och använde dem för att förstöra Eurondaner fighter gör Breeder att avsluta kriget en gång för alla. (SG1: "The Other Side")

Relaterade artiklarRedigera

Slumpartad wiki